~FOLLOWER TERRBAEK~

01 Julai 2011

abi+wardah=inspirasi ummi!!!

yea...kata orang kejayaan itu tidak akan muncul sewenang-wenangnya jika tiada kesusahan.ummi pasti sesiapa sahaja menginginkan kejayaan dalam hidup masing2.tidak kira la berjaya dalam bidang apa sekali pun.jika yang sudah bekerja pasti mereka ingin berjaya di dalam bidang kerja tersebut.jika pelajar seperti ummi,sudah tentunya kejayaan di dalam peperiksaan lah yang diutamakan sebelum mempersiapkan diri dalam menceburi alam pekerjaan.teringat pula ummi dgn kata-kata ini "Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan. Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan. Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan".Alhamdulillah..segala kejadian yang Allah aturkan didalam hidup ummi amatlah sempurna.


ummi bersyukur dipertemukan dengan hamba Allah yang bernama Abi..yea..abi lah segala2 nya dalam hidup ummi.tanpa abi mungkin ummi tidak dapat mencapai ke tahap ini.segala susah senang di alam pengajian.kami berdua lalui bersama2 dengan penuh tabah..abi la pemangkin semangat ummi untuk belajar dengan lebih baik.tanpa abi juga mungkin ummi banyak akan terleka dengan perkara lagha.abi memang seorang yang tegas.tegas dlm menitik beratkan soal masa..belajar dan ilmu agama.kalau abi tak tegas..mungkin ummi juga sentiasa selesa tanpa teguran abi.ummi tahu abi juga ingin ummi berjaya sepertinya..jadi abi pasti takkan mensia2 kan ummi.abi sanggup temani ummi semata2 ingin melihat ummi berjaya di dalam peperiksaan.kami belajar bersama2..dan abi la tempat ummi bertanya..kadang-kadang ummi terfikir.camna yea bila dah kerja?takde dah suasana study bersama2 dgn abi lagi..kadang kala bergurau ketika study utk melepaskan tension..benar!ia sgt membantu.study dengan wardah yang sentiasa sukakan kitab2 dan buku ummi.ummi amat menyukai suasana sebegini.suasana belajar bersama2 dengan suami dan anak..ummi sentiasa ingin membuktikan kepada mereka2 yang selalu pandang negatif trhadap pasangan yang berkahwin muda seperti ummi.ramai yang berfikir bahawa kahwin muda ni susah..susah nak belajar..nak jaga anak..nak jaga suami..semua tu nak kena beres.


tp Alhamdulillah..Allah bantu ummi..sedetikpun ummi tak pernah rasa susah dan tak pernah menyesal kahwin muda.malah ummi berbangga..dapat belajar dengan tenang disamping insan2 yang ummi sayang..abi+wardah=kamu berdua merupakan inspirasi ummi..wahai abi..terima kasih untuk segala2 nya..terima kasih kerana marah2 sayang untuk mengingatkan honey tentang masa depan honey kelak.insyallah..sem akan datang ummi akan buat yang terrrbaik!! lagi baikk..dan lagi baikk...=) alhamdulillah diats kurniaan ini..syukur ya robb..hadiah buat hubby,wardah,my mom,my dad..MIL&FIL...sem 7 !! see you soon!!


target?semestinya nak dekan!! =) doa2kan ummi sentiasa...assalamualaikum..01072011

8 ulasan:

  1. mudahan berjaya ye..
    lebih berkat kita belajar bila da kawin ni,lagi2 dapat doa dari suami =)

    BalasPadam
  2. to puan kutu: ameen..insyaallah..terima kasih kak..=)

    BalasPadam
  3. to ashra: Alhamdulillah..memang benar..berkat doa dari seorang suami..insyaallah..doakan sentiasa =)
    tQ kak ashra

    BalasPadam
  4. semoga ummie berjaya dan bahagia selalu ye..

    BalasPadam
  5. Ameen, kak aya doakan ummi wardah berjaya dan bahagia berpanjangan.

    BalasPadam
  6. to puan bee: terima kasih kak..=)

    BalasPadam
  7. to kak aya: terima kasih jua buat kak aya...semoga kita semua sentiasa didalam rahmat Allah..=) ameenn..

    BalasPadam

ape pandangan anda??jom komen post mawar yea...=)