~FOLLOWER TERRBAEK~

09 Februari 2011

Sepanjang Perjalanan Pulang

Pada cuti tahun baru cina yng lepas, abi dan che wa telah pulang ke kampung dengan menaiki vespa. Umi dan wardah pulang ke kampung dengan menaiki Kapal Terbang.Ikuti rentetan diari perjalanan kami."old skool steady"...

1hb Februari 2011, abi bergerak dari Nilai jam 12 tgh malam ke Puchong, rumah che wa. Di rumah che wa,kami membuat servis dan persiapan terakhir sebelum bertolak.Jam 1.30 kami bergerak dari puchong..pam angin di petronas karak jam 2.30 pagi..

Jam 3.30 pagi berhentisekejap di petronas Karak.Ingatkn ada coffee break,malangnya tiada. Perjalanan diteruskan. Disini terdapat sebiji motor 135 LC ingin mengikut kami kerana keadaan jalan di bentong dan raub amat gelap..

Berhenti makan di Kuala Lipis jam 5 pagi.Dari raub lagi kami mencari kedai makan,malangnya tiada satu pun yang buka..Makan nasi lemak berlaukkan ayam goreng..

Setelah 5 hari bercuti dikampung,abi bertolak pulang ke KL pada 5hb..Perjalanan pulang diteruskan jam 3 pagi dengan 2 biji vespa dan sebiji lambretta gp..jam 4 pagi berhenti d Kuala Krai,motor lambretta lampu tak menyala..

setelah berehat hampir 3 jam di rnr gua musang,perjalanan diteruskan..gambar d gua musang.pada jam 9 pagi...

ketika berhenti di raub jam 5 petang.tiba di KL jam 7 malam.alhamdulillah perjalanan pergi dan balik selamat tanpa sebarang masalah yang besar.purata perjalanan tidak termasuk rehat adalah 8 jam sehala.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ape pandangan anda??jom komen post mawar yea...=)