~FOLLOWER TERRBAEK~

Memaparkan catatan dengan label hari jadi. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label hari jadi. Papar semua catatan

04 Ogos 2011

~SANAH HELWAH YA HABIBI~

SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN YANG KE~27 TAHUN BUAT SUAMI TERCINTA..SEMOGA DIPANJANGKAN UMUR UNTUK LEBIH BERIBADAH KEPADANYA DAN DIMURAHKAN REZEKI..AMEEN..

Alhamdulillah..harini..4 ramadhan 1432H bersamaan dengan 4 0gos 2011..merupakan ulangtahun kelahiran abi mawar yg ke 27 tahun..opss..angka bukan lagi rahsia.=) malam ni ummi berbuka ngan mawar je kat umah..abi,ummi sempat bekalkn roti omelette je sebagai pengalas perut untuk berbuka.Insyaallah..bila balik dari kelas nanti.ummi akan temankan abi makan pula..

wahai abi..sempena hari lahir hubby ini..honey hanya mampu memberi sepasang selipar jenama adidas kesukaan hubby je..pastu belanja makan..hehe..sorry,tahun ni xsempat honey nak buat surprise kaw2 utk sayang..kalau 2tahun lepas honey dapat berpakat ngan ummi supaya tolong honey belikan hadiah dan bungkus sekali..thun ni..memandangkan honey pun xkeluar rumah..then xsempat jgk nk contact umi.so,thn ni..hubby kena pilih sendiri la hadiah yng macam mana..=) nampak cantik je bila hubby pakai selipar tuh..

suka untuk mengimbas kembali..agar ianya tidak luput dek hujan..hehe..masuk kali ni..dah 3x honey dapt rai ulangtahun sayang..masa mula2 kenal sayang..honey da boleh lihat sayang memang xsuka hias2 diri sayang dgn benda2 macam jam..wallet..cincin..cz sayang tahu..tanggungjawab sayang lebih besar..duit tu lebih berharga dari kegunaan sayang untuk menjaga adik2 yang masih bersekolah di bwah sayang.sehinggakan sayang lupa kepentingan diri sayang..sayang memang seorang abang dan suami yang bertanggunjawab..seorang anak yang taat..semoga sayang tetap menjadi diri sayang dulu kini dan selamanya..ameen.

tapi sebagai isteri..honey lebih suka melihat suami honey pakai brg2 pemberian honey..bukan kerana nk sayang bergaya..tapi setiap kali melihat hadiah pemberian dari honey yang selalu bersama sayang..honey dapat rasakan yang honey dekat bersama sayang..sejuk mata bila suami sentiasa xboleh berpisah dgn barang2 pemberian isterinya..yess..jam..sejak sayang mula memakai jam bonia pemberian thn lepas kat a&w seremban..masa tu mawar kita xbwk.cz kecil lagi.then keluar datim berdua je..suka sgt wat surprise masa tu..=).sayang xpernah lagi tinggal jam tu merata kn..kadang2 tido pun dgn jam..begitu jg dgn cincin perkahwinan kita..sentiasa melekat di jari manis sayang..wallet..of course memang kena sentiasa ada..semua tu penting kan??mulai harini..honey dapat lihat suami honey pakai selipar pula..memang honey tersenyum melihat sayangg...thanx jugak untuk hadiah2 pemberian dari hubby kpd honey..selamat ulangtahun sayangg..ada sedikit gmbr sekitar berbuka semalam sebagai kenangan..=)
mawar ketakutan melihat predator di blkg.. 
skali pikir,.memang rasa cam hidup je benda ni..seriauu!
 ni la restoran ayam kampung..ada pangkin atok..siap ada teddy bear la
 macam biasa mawar dgn minatnya terhadap sudu
 mawar berbuka dgn nutrigen je la..
 happy go lucky!
 ayam penyet..lele penyet dan sup ekor.
abi punya..air asam boi..ummi punya honeydew blended..bestt!





Alhamdulillah diatas segala rezeki yang dikurniakan kpd kami ya Allah..
Baca lagi "~SANAH HELWAH YA HABIBI~"

12 Jun 2011

HADIAH HARI JADI WARDAH!

Salam...harini ummi nk post hadiah hari jadi wardah untuk yg ke setahun ni..tp ummi dan abi xbg lagi tau..tunggu ummi dapat jumpa abi dulu yea..hadiah ni pemberian tok bak kepada wardah.tQ..waw!! wardah got mini vespa!! =) kalau abi tgk..mesti suka.vespa wardah pun nak sama warna dgn vespa abi.cuma vespa wardah xguna minyak =P..vespa wardah guna battery charge,speed dia 5km/j..so,jgn berangan nak laju mcm vespa abi yea sayangg..=)..berhati2 semasa menunggang motosikal anda..

 mini vespa pink.
 ummi sukakan vespa wardah..=)
 ada signal kiri,kanan..hon..lagu..dan lampu
 alahai..besar vespa dari wardah...=)

tarra..bestla ummi!!
 inilah kedai tempat beli vespa tuhh..
 terbaikk dari ladangg..baru keluar kotak..
proses pemasangan dilakukan selama 30 minit.
 lepas siap pasangg..wardah try naik dulu.
tp kaki dia xsampai lg nak pijak pedal.=)
proses akhir..nak angkut bwk balik umah..


p/s: semalam..beriya2 tok bak ajak keluar ramai2..semata2 nak belikan wardah mini vespa..thanx a lot..bnyk jgk tok bak g survey kedai nak pilih yg paling chantekk..tp majoriti dari kami ckp ni la yg terchantekk..btol2 sama cm vespa abi..nanti leh la ronda2 sekitar camellia ngan abi yea sayangg.cuma ummi duk pikir2..esok ptg kita akan terbang ke nilai..naik flite..camne yea nak bawak vespa nih????
Baca lagi "HADIAH HARI JADI WARDAH!"

09 Jun 2011

CELEBRATE WARDAH'S BIRTHDAY..

Alhamdulillah..ummi ingin memanjat penuh kesyukuran diatas rezeki yang telah diberikan olehNya..sebenarnya,kesihatan ummi tidak berapa elok lagi..masih lagi rasa pening..headache..batuk..demam..muntah2.mungkin lebih teruk dari sebelum ni kot.kalau nak ikutkan..rasanya dah nk sembuh..tp mungkin ummi xjaga kesihatan elok2..lagipun belum pernah ummi demam teruk camni semenjak lahirkan wardah.seingat ummi demam yg pling teruk masa awal2 pregnantkan wardah..tp kali ni teruk mungkin sebab berpisah lama dgn abi kot..=) kalau dekat ngan abi ok jer..segar bugar gitu.. sigh!!

ohya..pasal celebrate besday td sebenarnya tidak dirancang pun..memandangkan ummi tak sihat..nanny jugak turut mengalami naseb yg sama..so,xdapatlah nak prepare elok2 dan ajak orang datang..wat kecik2 je..tu pun semua di sponsor oleh nanny dan tok bak..=).tQ to both of u...
entry ni ummi nk kongsi sikit pasal celebrate wardah punya besday ptg td..jom layan gambar2 nie..
 kek harijadi yg tersalah ejaan..my name is nur wardah la..=)
 kek kecik sponsor by tok bak..tomeyy,tiutt,and tedapp..
 jom potong kek dengan wardah..
 bagi la wardah potong ummi..
 nanny dgn kuew tiow sup nya..=)
 harini wardah jd minnie jap..
 nakkkk kuey tiow??
 wardah nak makan kek yg tok bak beli lah..
 yummy...wardah boleh mkn sendiri je..xnak susahkan ummi..
opsssttt!! wardah ada misai warna hijauuu!!! =)
xpe..kek ni sedappp!!


p/s: harap abi suka tgk gambar2 wardah ni..wardah sedihh abi xde bersama wardah..tapi xpe..nanti wardah balik nilai..kita g celebrate sama2 ok...baru besttt..ada abi.=)
Baca lagi "CELEBRATE WARDAH'S BIRTHDAY.."

SELAMAT HARI LAHIR NUR WARDAH YG KE-1 TAHUN!!

Salam...harini 9 jun 2011..
genaplah umur cik wardah yg ke-1 tahun.
Alhamdulillah..
dah besar dah anak ummi sorang ni...
sepanjang setahun ni..

wardah merupakan cahaya mata yg banyak memberikan keceriaan,
kebahagiaan,
 dan inspirasi kepada abi dan ummi..
keranamu,kami berdua rela berkorban apa sahaja
 demi membesarkan kamu wahai anakku..

ingatlah...
bukan wang ringgit dan harta benda
 yang kami berdua mahukan sebagai balasan suatu hari..
cukuplah kami ingin melihatmu menjadi seorang
mujahidah solehah
yg boleh mmberi munafaat kpd masyarakat pd suatu hari nanti..

ameen..
doa ummi semoga wardah panjang umur,dimurahkan rezeki..
dan membesar dengan sihat..
insyaallah..

-SELAMAT HARI LAHIR YG KE SATU TAHUN-

ohya..harini jugak..wardah checkup untuk 1 tahun..kena injection kat peha..=)
memandangkan kita kat kg,so..terpaksa la checkup kat klinik kesihatan kok lanas.
Alhamdulillah..seb bek xramai orang..kalau x..jenuhh ummi nak tggu dgn kesihatan ummi yg x stabil ni.silap haribulan..nk g checkup wardah last2 ummi lak kena check!!

hurmm...td..wardah agak notty kat sana.xnak duduk atas kusi elok2..
nak jalan2..nak merangkak masuk bilik rawatan.makk aii
letihh juga ummi melayan kerenah cik wardah sorang ni..
ramai pakat duk tanya..umur berapa??nama ape??berapa bulan??jalan sikit??tgk gigi putih tu?? tp ada satu suara tegur. "cergas nye diaa..."
kata salah sorang makcik yg ada kat situ.mak cik ni tlg bawa cucu dia dtg checkup yg berusia 7hr.

ummi senyum2 je la..gtau yg harini genap umur wardah setahun.dengan suara wardah yg bising asek duk menjerit2 dan meronta2 supaya ummi lepaskan wardah..semua pandang dan senyum kat ummi..apa boleh buat..budak tgah membesar kan??ummi kena akur la dgn hakikat tu..=)
td kemain lagi wardah menangiss lepas kena inject...leh dikatakan satu klinik dgr suara dia nangess..powerr..kecik2 tp suara besarr..=)

alhamdulillah..berat wardah naik sekilogram..selepas sebulan checkup kat nilai ritu..ingatkan haritu wardah dah kena inject.rupanya nurse kat sana silap bg tarikh..tp xpelah..atleast ummi tahu perkembangan wardah.

berat wardah xsampai pun 10kg..xmacam baby2 yg lain..selalunya kalu dah umur setahun..3x ganda dari berat mula2 keluar ms lahir dulu.tapi wardah br 7kg lebih.=)
tu pun dah kira naik sekilo! sighh=)

bnyk jugak duk pikir..macam mana lah nak buat wardah makan bnyk..dan tido bnyk yea??
yelahhh sapa xrisau..semenjak dari umur 3bulan..wardah dah boleh meniarap.sejak dari situ..dia kurang tido..asyik main.main..main..even makan bnyk mana pun..

wardah ttp xtido ptg2..mama taska pun akui yg wardah bnyk belajar dgn abg2 dan kakak2 besar bc buku,nyanyi,dalam bilik khas kat taska tuh.bby lain tido..hurmm..kat situ ummi juga terpaksa akur..cz ummi xmampu nak paksa wardah tido..

tp sekarang ummi dah guna teknik baru...ummi belikan appeton lysine untuk menambahkan selera wardah..then ummi ajar wardah tido 2@3x sehari..
Alhamdulillah..nampaknya berkesann..
wardah dgn secara otomatiknya akan mengantuk bila tiba waktu tido..dan naik la berat badan sekilo..semoga bulan2 seterusnya berat bdn wardah semakin bertambah dan bertambah...ummi sayang kamuu..nur wardah..

 senyumm sebelum g klinik
 ada rancangan baru..
yesss!!! ini yg saya cari..=)
Baca lagi "SELAMAT HARI LAHIR NUR WARDAH YG KE-1 TAHUN!!"

26 Mei 2011

Selamat hari jadi Nanny yg ke 47tahun.

pada 30 April 2011 juga merupakan hari jadi Nanny yang ke 47 tahun..setelah sepagi kat kuala kangsar,pada pukul11pagi kami pulang ke kelantan untuk bercuti selama beberapa hari.walaupun pada waktu itu,final exam ummi belum lagi selesai.hanya tinggal lagi dua paper sebelum merdeka,sempat lagi balik kg yea...=) so,sampai la pukul 4ptg xsilap ummi la..time tu ummi dah berpakat ngan ayah ngah..nk wat surprise sikit..kira dah decide..suh ayah ngah beli kan kek harijadi.balik2 umah wat bodo gitu..xwish pun..just wish dalam hp je.masa tu ayah ngah xde..kua pegi cari kek..bila ayah ngah balik je..kami adik beradik ramai2 raikan harijadi nanny..npk la jgk muka cam terharu gitu..=) maklumla..selalunya,cam ummi je bersemangat nak bg hadiah kat nanny.tp tahun ni bermakna bagi nanny kerana ramai ade juga tetamu yang sudi datang memeriahkan lagi hari tersebut,walaupun xde preparation yang baguss.yela..ayah ngah sampai dari shah alam pukul 6pg pd hari tersebut.ummi yang paling lewat.mmg xsempat nak nk wat preparation.=) walaupepun,nanny bertuah..kerana pada malam tersebut,tok bak raikan harijadi nanny kat restoran..zass..
selamat hari lahir nanny,semoga sentiasa dimurahkan rezeki dan diberkati..
Baca lagi "Selamat hari jadi Nanny yg ke 47tahun."

22 Februari 2011

Terima Kasih diatas pemberian ini..

salam..xbanyak benda yang umi nak coret kat entry ni,sebab hari ini memang busy sgt.wardah umi terpaksa tinggal kat taska dlu wat sementara..jap lagi kol3-4 umi ada kelas halaqah,nanti balik umi amek wardah k...sebenarnya umi baru je siap kemas2,tunggu nak packing barang je malam ni..tu pun lepas kelas nanti abi ajak pegi bangi..nak wat pertukaran wang.Esok,Insyaallah..kalau xde pape masalah,kami semua akan bertolak ke medan,Indonesia...Alhamdulillah..dapat juga la merasa jalan2 ke negara orang..ni first time kite sekeluarga dapat naik flight same2..sebelum ni..umi dan wardah je..semoga perjalanan ini diberkati dan sentiasa dilindungi Allah..sepatutnya,bukan family kita je yg pergi..tok umi,tok bak dan uncle's pergi juga..tp sbb ade hal yg lebih penting...dorang terpaksa tarik diri..=( tp xpelah,nanti kalau ade rezeki..insyaallah dapat travel same2 lagi..okeh,sebelum kita pergi esok,umi nak ambil kesempatan la..nak ucap jutaan terima kasih kepada bak(tok bak) yang sudi menaja hadiah percutian ni..sempena hari jadi umi yang ke 23tahun..=) umi ngaku umi da tua =0.Insyaallah..akan ubah sikap supaya lebih baik lagi..amenn...

kepada nanny pulak...umi nak ucap terima kasih jua kerana hadiahkan handbag GUESS..ni pulak sempena pointer pengajian umi untuk sem lepas(sem5)..belajar bersama anak2 dan suami membuatkan diri umi semakin bersemangat untuk menempuhi alam pengajian ini...walaubagaimanapun..sem ni..umi nk cuba buat yang terbaik lagi..supaya wardah leh wat kami ni sebagai idola yea..tp mungkin abi la lebih sikit...(lebih biso daripada umi)..tp to my hubby: honey akan challenge sayanggg...=P janji gapo dh yang??honey akan sentiasa ingt kata2 sayang..tQ 4 da support me..I LOVE U ALL SO MUCH!!!
tenkiu....comel tp syg nak pakai lagi...=)
Baca lagi "Terima Kasih diatas pemberian ini.."

17 Februari 2011

Selamat UlangTahun Kelahiran buat Umi..

Pada 16hb Februari yang lalu,genaplah umur umi 23 tahun..semoga diberkati oleh Allah dan dipanjangkan umur untuk menambah amal ibadah sebagai bekalan mengadap ilahi..

Pada 15hb sempena cuti umum Hari maulidurrasul, kami mengambil peluang makan sempena meraikan ulangtahun kelahiran umi di secret recipe sehari lebih awal bagi mengelakkan kepenatan jika diraikan pada hari bekerja..
banana split....
secret recipe nilai..
black pepper chicken...
noodle tom yam soup(feveret umi)....
aii..xaci2..makanan wary mana nehh..order dari tadi xsampai2..
Baca lagi "Selamat UlangTahun Kelahiran buat Umi.."