~FOLLOWER TERRBAEK~

21 Mac 2013

DUMEX DUGRO PERISA COKLAT STRAWBERI

Salam..tak silap ummi..ada la dalam,2 minggu lepas..masa ambil kakak dekat taska..anak pengasuh tu bagitahu yang kakak minum susu banyak harini..dalam 2 botol besar tu boleh habis.(tapi bukan botol susu la..botol minuman kakak) hihi

ummi pelik bin ajaib jap..ehh..biar betul..anak aku minum susu tepung?? bukan ke sebelum ni dah banyak usaha ummi dan pengasuh untuk ajar kakak minum susu..tapi semua xberhasil..

ingat lagi tahun lepas ummi ada beli susu S26 upin ipin tu ha..siap beli tin besar lagi tau..xnak nya dia minum..last2 buat ratah je..letak dalam gelas/cawan..pastu kakak pandai2 la ceduk dgn sudu then makan depan tv..kalau taruk air..terus dibuangnya ke tandas.. :) adesss

dengar je anak pengasuh tu cerita beriya2..ummi senyum je la dulu..nak beli terus..kang takut dia buat2 nak je...nanti buang mcm sblum2 ni..

tapi yang kami pelik..dari hari ke sehari..kalau amek kakak..then bawak ke restoren..kakak selalu xnk makan nasi..just minum sikit..bila ummi abi tanya kakak dh makan ke?? dia jawab..kenyang laa..nk muntah..erkk..so,kami xpaksa la dia makan..kalau dia suap ke mulut tu kira bertuah la tu dpat tgk dia makan..hehe

semalam..balik ofis, amek kakak lagi then gi makan..sah..kalini pun xnk makan..balik umah..main3..tiba2 terjeluak keluar cecair macam susu..aihh..betul la..budak ni kenyang xnk makan nasi sebab kenyang minum susu..hehe..

bila tanya mama taska..mama cakap "selalunya 15minit sebelum wanie datang ambil..akak akan buatkan susu untuk wardah sebotol..memang dia kenyang laa..sampai gosok3 perut..hehe..fuhh lega jap..lega sebab kakak dah mula nk minum susu..tapi bukan sebarang perisa..perisa asli,madu ditolaknya mentah2..even coklat dan strawberi pun..kalau asing2..dia tetap xnak..

bila tanya mama taska lagi perisa apa yang anak dia minum? dia jawab. susu dumex dugro perisa coklat strawberi..haa..pelik kn..rupanya ada juga perisa yg dicampur2 cmtu..xpela,,atleast kakak suka dan minum

ingat petang ni nak pergi beli susu tu dekat kakak..nk letak rumah pengasuh..senang ummi xde sehari..dia minum susu dengan kawan2...kalau kat umah..nampak je ummi..terus nak menyendeng je keja...hoho.

 
ni la susu perisa terbaru tu..hoho
credit to encik google.


2 ulasan:

  1. Kak Long Auni suka minum perasa coklat atau madu asli =)

    BalasPadam
  2. hehe,,tula..kalau dh train mnum susu dr kecik xde masalah sis...kakak ni kecik2 fully bf...pastu susah sgt mnum pakai botol..ni kira syukur sgt la kalau dia nk minum susu..hehe..bagus betul kak long auni..nanti ummi xyah risau2 dh..

    BalasPadam

ape pandangan anda??jom komen post mawar yea...=)