~FOLLOWER TERRBAEK~

30 November 2011

amalkan dengan pemakanan berkhasiat

 
:: Hayat Acai Berry ::

Buah Acai adalah buah nombor 1 dalam kategori 'Superfruit' . Hal ini terbukti apabila kajian menunjukkan ia kaya dengan lemak, protein, kalsium, asid amino, vitamin dan anthocyanin. Fleksibiliti dari Acai Berry ini membuatkan ia menjadi buah pilihan terkini.
  • Tinggi Tahap Antioksidan - Antioksidan yang terkandung dalam Acai berry adalah 10 kali ganda dari buah anggur dan dua kali ganda dari Blueberry. Antioksidan membantu mempercepatkan pembahagian sel, mengurangkan kedutan dan memelihara kulit.
  • Kaya Dengan Lemak Yang Sehat - Acai berry kaya dengan asid lemak esensial yang dapat membantu untuk mengawal kolesterol LDL yang tidak diperlukan dan menjaga HDL kolesterol yang diperlukan dalam tubuh kita.
  • Kaya Antioksidan - Antioksidan amat diperlukan sebagai sebatian untuk menetapkan kolesterol, akhirnya mampu membantu mencegah penyakit.
  • Sumber Terbaik untuk Asid Amino dan Protein - Para saintis telah menemui dan dikenalpasti bahawa ada lebih dari 19 jenis asid amino dalam diet Acai berry dan ia mempunyai lebih dari 8 gram protein per 100 gram produk.
  • Excellent Sumber Vitamin dan Mineral - Vitamin dan mineral yang telah dijumpai dalam buah Acai termasuk, vitamin A, B1, B2, B3, C, E, kalsium, kalium, magnesium, zink dan tembaga.
  • Sistem Pencernaan Lebih Sihat - Acai berry yang kaya dengan serat makanan dapat membantu mengurangkan kolesterol dalam darah dan meningkatkan sistem pencernaan.
     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ape pandangan anda??jom komen post mawar yea...=)