~FOLLOWER TERRBAEK~

26 Mac 2011

umi akan catat ape yang umi ingat..

Alhamdulillah,umi bersyukur..sepanjang 9 bulan usia wardah..umi dan abi dapat menjaga,melihat,mendidik dan membesarkan nur wardah di hadapan mata umi dan abi..sepanjang waktu itu,segala gerak geri wardah umi tahu..ape yg wardah dah pandai buat dan ianya masih lagi segar di dalam ingatan umi..umi akan catit satu persatu,supaya bila wardah besar nanti,wardah akan tahu setiap perkembangan diri wardah dari lahir lagi..



  1. (9hb jun 2010) lahir je wardah dari kandungan umi,terdengar satu tangisan yg membuatkan umi tersenyum dan terus hilang rasa sakit..lagi lebar senyuman umi apabila melihat wardah keluar je terus buka mata memandang alam ciptaan Allah ni.First time umi menyusukan wardah dalam labour room waktu tu..
  2. umur seminggu = kepala wardah dah kuat dah..keras je leher tu nk angkat..oghe kelate kato"kerah panah"
  3. umur sebulan=wardah dah boleh senyum2 kat abi dan umi...
  4. umur 2 bulan=wardah dah boleh angkat kepala dan bangun dari riba abi. da ade sifat geram nk gigit balik abi bila abi cium2 muka wardah...
  5. umur 3 bulan=wardah dah boleh meniarap.minatnya cenderung ke arah laptop,hp,remote dan gadget yg sewaktu dgnnya..
  6. umur 4 bulan=wardah dah boleh terguling terbalik sana sini,dan akhir 4bulan br dapat mengengsot..
  7. umur 5bulan=masa ni dah pro mengengsot..semua bilik wardah msuk..=) da xnak minum susu botol..nk minum dalam gelas ade telinga..suka baca buku abc..dan mula mngenal karakter upin dan ipin..especially bila tgk citer upin ipin dlm tv..tibe2 jadi seronok bkn main.
  8. umur 6bulan=da stat bg mkn solid food dan biskut farley's..mulut mmg bising kalau lambat suap mknan.
  9. umur 7bulan=dah boleh merangkak dgn jayanya..cepat dan lajuu..suka tepuk2 tgn bila da berjaya sepahkan kain yg dilipat..boleh duduk dgn sendiri tanpa bantuan sesiapa.
  10. umur 8bulan=dah boleh main chiku chakk..suka sembunyi2kan diri disebalik pintu dan dinding..menggelengkan kepala tanda xnak.bila dgr lagu wardah dah mula tepuk2 tangan sambil pusing2 kan badan..(tanda joget la tu) dan start tumbuh gigi pada 16hb feb yg lepas..betul2 pada hari lahir umi..=)
  11. umur 9bulan=yg baru umi dapat kesan setakat ni..wardah dah pandai ambil hp dan letak ke telinga tanda untuk bercakap..dan letak hp didahi tanda untuk mengambil gmbar...dah pandai main kejar2 dalam walker..

ni gmbar sewaktu berusia 2bulan...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ape pandangan anda??jom komen post mawar yea...=)